fredag 23 maj 2008

Bläckpennan

Nu ska jag berätta en väldigt rolig historia som inte ägde rum på historian utan på naturkunskapen. Jag hade lånat en bläckpenna av Helen eftersom att min penna mystiskt försvunnit.

Ni vet den där "knappen" längst upp på bläckpennan, där man trycker så att stiftet ska komma fram, fastnade.

Jag: "Oj... den fastnade visst. Jag fixar det."

Helen: "Men neeej! Så där gör man inte..."

Jag: "Jo! Det funkar, vänta bara..."

Helen: "Nej, den går sönder då!"

Jag gav motvilligt pennan till Helen, som bokstavaligen tog i allt vad hon hade och slog stiftet på pennan mot sin skrivbok.

En bit av pennan flög iväg.

Och stiftet gick av.

Sedan slängdes pennan i papperskorgen medan både jag och Helen höll på att avlida av skratt. Emelie och jag kom sedan fram till att Helen inte ska jobba inom pennrepartioner, för då skulle företaget gå i konkurs.

Detta var en av de roliga sakerna som hände under denna lektion.

Hejsvejs!

                              Inga kommentarer: