måndag 31 mars 2008

Klagoblogg!

Tjenare, alla HÄRLIGA pluggdagar som väntar på mig nu den närmaste tiden! Ska blir SÅ kul att få gräva ner mig i böcker och rapporter och stenciler och allt annat trevligt! Gud, vad jag längtar!

Inte.

*Svär en väääldigt lång ramsa*. Det känns verkligen som man har jobb över öronen gånger två nu. Har (om jag räknar rätt) tre - fyra prov april månad, plus nationella prov i engelska, ett ANTAL rapporter att lämna in och maj månad inleds så vänligt med nationellt prov i matte. Fy *svärord*.

I dag satt jag med historian som ska vara inlämnad på torsdag. Historia måste vara det mest ointressanta ämne som finns. Att jag ens valde det ämnet! Men någon sa tydligen att det var viktigt. Det är tydligen viktigt att kunna att Michelangelo mest berömda(?) skulptur var av en naken David (David och Goliat, ni vet). He, som om jag bryr mig!

Något som dock är KUL är jag kommer få SOVMORGON för ungefär första gången i världshistorien på onsdag. (Ja, jag bor så öde att det går typ en buss på morgnonen och sedan en på eftermiddagen in till Vimmerby, så någon sovmorgon är det sällan tal om.) Dessutom är jag den ENDA som får det PLUS att jag kommer hem tidigast av alla i klassen!

Det mindre trevliga är dessvärre orsaken. Vi ska nämligen till Bråbo utanför Kristdala. (Det ligger i Oskarshamns kommun för er som gillar geografi, och det är just därför jag komma få sovmorgon och komma hem tidigt. Bussen passerar nämligen min infart.) Där ska vi få en inspirationskurs för naturskolan vi ska hålla med massa barn nu i vår. Jag hoppar INTE högt av glädje. Detta innebär alltså att vi ska hålla till i skogen hela dagen PLUS att vi ska laga mat där. Jag är lååångt ifrån en naturmänniska, trots att jag bor som jag gör (har hört från kompisar att jag faktiskt är mycket mer storstadsmänniska, trots att jag aldrig bott i en storstad). Så, ja, detta blir intressant...

Jaja, nu har jag klagat tillräckligt! SEE YA!

1 kommentar:

Anonym sa...

uusch för att plugga -.- och historia med, för den delen *suck*