tisdag 11 mars 2008

Suck För Mataffärer

Bara så ni vet ska ni aldrig gå i en mataffär med mig. För det lär ta år innan ni kommer ut. Nej, det är inte så att jag står och velar mellan gröna eller röda äpplen (för oftast är det mamma som har hand som sådana ärenden) utan jag hamnar nämligen ALLTID i fel kö. Suck.

I dag till exempel var jag på Konsum. Jag skulle handla bröd, något att dricka och en chokladkaka som jag kan smaska i mig på bussen i morgon då hela Barn - och fritidsprogrammet ska åka till Skövde. En resa som för övrigt är fruktansvärt onödig, då vi kommer åka buss i sammanlagt sex timmar för att vara där och glo på deras gymnasieskola i 3-4 timmar. Hur som helst, tillbaka till Konsum. Det fanns två köer, den ena var lång och den andra var kort. Den långa bestod av folk med massa korgar i handen. Den korta bestod bara av ett gammalt par med en kundvagn. Dum som jag är ställde jag mig i den korta bara för att få stå där i 100 år och se den längre kön få sällskap av nytt folk hela tiden, eftersom den gick som på räls. Suck.

En dag i höstas var jag och mamma på Ica i Oskarshamn. Alla kassor var öppna och till alla var det milslånga köer. Så det var bara att ställa sig i en och glo i 37 år. När det nästan var vår tur händer det som får mig att nästan flippa ur. Kassan som vi står i kö till börjar krångla och de får lyfta upp - och ner på kassapparaten både en och två gånger. Mamma suckade och sa: "Nu får vi säkert ställa oss i en annan kö". Jag tittade mig motvilligt omkring på de andra milslånga köerna. Jag höll på att bryta ihop men efter ett litet tag fick de ÄNTLIGEN igång den idiotiska kassapparaten. Suck.

Detta kanske låter som saker alla är med om då och då, men detta händer mig ständigt. Hamnar jag inte bakom en långsam pensionär med vagnen överfull med varor funkar inte kassapparaten, eller så uppstår ett annat problem.

Suck.

Inga kommentarer: