fredag 1 februari 2008

SJUKT händelserik dag

I dag har varit en väldigt händelsrik dag. Jag har spelat piano och även lite gitarr, har halvglott på teven (blev mest att tankarna for iväg åt andra håll), sprungit och snytit mig var 15:e minut och sprungit efter min katt Rags som fått för sig att vara väldigt olydig i dag. Flera gånger har han försökt gå upp för trappan, vilket han VET att han inte får, men i dag hade han fått för sig att det var okej. Pappas skrivbord har han hoppat upp på ett antal gånger, oj vad skönt det måste vara att sova på en massa räkningar.

Spännande, eller hur?

Min näsa rinner all the time, det dumma nässprayet hjälper inte, mina ögon är jättevackra (pappa tror att jag fått kinessjukan, hm). I natt var jag uppe 5-6 gånger, fyllde på vattenglaset, var på toa, sköljde ur ögonen (ögonfransarna hade kletat ihop, nej, det är INTE kul att ha ögoninflammtion) och en massa skit. Dagisbarns smittor är inte normala, jag tror jag aldrig mer ska ha praktik på dagis, vägrar bli sådan här igen.

Har ätit mat i dag som kunde varit så gott! Men som de flesta säkert redan vet är smaken inte densamma då man är förkyld, den existerar knappt. Så den Mexikanska Köttfärspajen som mamma köpte hem som brukar vara brännande stark var inte värre än en ostsmörgås, tacosen smakade nada och de annars så underbart goda dillchipsen var inte heller särskilt smakfulla.

Hoppas du mår bättre! Nu måste jag sluta, för det svider i ögonen.

1 kommentar:

Erika sa...

Naaw stackars älskade emäch<3

INET ÄTA CHILI CHIPS