tisdag 5 februari 2008

Tyck Synd om Mig!

I går innan jag skulle somna tänkte jag: "när jag börjar känna smak utav maten så tänker jag till och med njuta av den äckliga". Trodde jag på det själv? Att jag ens tänkte tanken tyder på att jag är ganska desperat! Maten har inte smakat ett skit sedan i torsdags! Aja.

Jag är hemma i dag trots allt. Fick något så in sjutton ont i halsen i går kväll. Det värkte som bara den då jag försökte svälja och ska kanske därför åka in till vårdcentralen i dag. GUD SÅ GLAD MAN BLIR! Feber, förkyldning, hosta, ögoninflammtion och nu då halsfluss(?). Vad kommer härnäst? Öroninflammation? Skulle inte bli ett dugg förvånad!

Jag drömde i natt att jag var frisk och hade åkt till skolan - och det var faktiskt väldigt roligt där. Snacka om att jag blev grymt besviken av att vakna sedan! Usch, jag känner mig riktigt deppig. Tyck synd om mig! Fast, är jag bara frisk till på fredag så kan jag nog stå ut. Den där öroninflammationen får allt komma någon annan gång.

Just nu sitter det en okänd man i vårt kök. Pappa ska köpa en skördare(?) och har därför fått kontakt med en massa försäljare, och nu är en av dem här. Hoppas de inte tar sig en tripp hit, det är på egen risk säger jag bara. Jag ser inte alltför rolig ut. Mamma köpte en ögonsalva i går, man typ lägger ett lager mellan ögongloben och skinnet eller vad man ska säga, innanför ögat alltså. Äh, hur som helst, man ser skitsuddigt ett tag, jag är mycket glad över att jag inte ser så dåligt. Jag tog lite sådan salva för en halvtimme sedan, och ser fortfarande inte normalt. Det jag skulle komma till var dock att den här salvan åker alltid lite utanför ögonen också, så jag är helt gul runt om! Inte så vackert, därför är det på egen risk man träffar på mig.

Blev ännu en blogg om mina fina sjukdomar. Blir det en sådan i morgon också?

Skulle inte förvåna mig.

Inga kommentarer: