söndag 17 februari 2008

Sportlov, not very good for me

Söndag. Söndag kväll. Sportlov, alltså ingen skola i morgon. Så är läget just nu. Jag borde kanske vara glad, förhoppningsfull och allt vad man nu ska vara inför ett lov, men jag är inte det. Det känns bara meningslöst och jobbigt. Jag tänker för mycket på loven, för det är då jag verkligen får tid, kommer fram till en massa saker. I skolan får jag vila från detta, då kan jag koncentrera mig på annat. Dessutom får man träffa folk man inte annars träffar.

Jag avskyr när allt ska vara så svårt jämt och ständigt. Det är nog inte meningen att livet ska vara lätt, jag har verkligen förstått det. Det som är allra viktigast är också svårast, oftast; vänskap och kärlek. Det svåra med de här två ämnena upplever jag nu. Samtidigt.

Det svåra med vänskapen, just nu:

En annan orsak till att jag inte ser fram emot lovet är att jag skulle fått umgås med en nu den här veckan, men det blev inte så. Jag vet inte om det beror på mig eller dig, kanske båda. Jag vill i alla fall inte att det ska vara så här, förstår inte vad som hänt. Det kanske bara är ett stort missförstånd från min sida, eller så är det som jag tror; du vill egentligen inte ha med mig att göra. Nawal, om du skulle läsa detta, vilket jag inte tror men i alla fall, förlåt ifall jag gjort något fel.

Det svåra med kärleken, just nu:

Ja, jag har nog tjatat om detta lite i bloggen förr, antar att det inte har någon verkan längre, om det nu någonsin haft det, men det är skönt att få ur sig allt i alla fall. Veckan som varit nu var ganska bra, jag var glad. Du fick mig glad, bara genom att finnas nära. Trots det är jag fortfarande väldigt svag, känns det som, kring detta. Jag vet inte vad jag ska göra, som vanligt. Eller, jag vet vad jag borde göra, men det är så svårt. Så otroligt svårt. Jag borde berätta allt, men är så rädd för att det ska bli helt åt skogen fel, som vanligt. När kommer jag ur detta, egentligen? Help, please?

Så, ja. Jag ser inte fram emot lovet. Jag kommer deppa över att det inte blev som det skulle och tänka sönder min hjärna om Dig.

Ha ett bra lov, alla ni andra!

Inga kommentarer: